Friday, December 27, 2013

GEJALA PEMBUANGAN BAYI

PENDAHULUAN Setiap umat Islam digalakkan membangun untuk mengecapi kemajuan fizikal atau keduniaan. Namun begitu, Islam tidak meminggirkan pembangunan rohani atau keakhiratan. Hal ini bererti dalam mengejar kemajuan, pembangunan akhlak dan dalaman manusia haruslah dititikberatkan agar pembangunan fizikal dapat dipimpin oleh pembangunan rohani. Dengan itu, akan lahirlah manusia yang cemerlang daripada pandangan Allah S.W.T. Kita dapat melihat dewasa ini terlalu banyak gejala sosial yang berlaku dalam kehidupan manusia yang beragama Islam contohnya seperti pembuangan bayi. Maka sekiranya ia berterusan berlaku, pembentukan individu yang cemerlang tidak akan tercapai lantas akan membawa kepada kegagalan pembentukan masyarakat yang cemerlang untuk membentuk kejayaan di dunia dan di akhirat. Apa yang jelas dan pasti, ia akan menggagalkan pembentukan Negara yang maju menurut perspektif Islam. Gejala sosial yang lahir dalam masyarakat khususnya masyarakat Islam itu sendiri berpunca dar ipada kelalaian pembangunan dalaman setiap individu dalam masyarakat. Gejala sosial boleh didefinisikan sebagai masalah yang melibatkan masyarakat terutamanya golongan remaja. Masalah-masalah ini adalah bertentangan dengan akhlak masyarakat kita masa kini. Seperti yang kita semua sedia maklum, masalah sosial semakin menular dalam masyarakat kita kini. Malah masalah sosial berkaitan dengan tingkah laku manusia ini semakin membimbangkan dari sehari ke sehari. Semakin hari semakin ramai dari kita yang melakukan perbuatan yang bertentangan dengan akidah.
bestessaycheap.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
Gejala sosial yang melanda umat Islam hari ini amat mencemaskan ke rana setiap hari di dalam media, terpapar te! ntang permasalahan tersebut. Hal ini menunjukkan gejala sosial yang berlaku kini amat sinonim dengan kehidupan manusia hari ini. Oleh itu sebagai manusia yang dianugerahkan oleh Allah S.W.T. dengan akal fikiran yang waras, kita dituntut untuk mencari jalan penyelesaian ke atas fenomena yang tercetus daripada gejala sosial yang melanda umat Islam hari ini. GEJALA PEMBUANGAN BAYI DI MALAYSIA Sejak akhir-akhir ini, kita sering mendengar berita tentang masalah pembuangan bayi yang semakin menjadi-jadi di Negara kita. Setiap hari, ada sahaja berita yang didedahkan... If you want to hit a panoptic essay, order it on our website: BestEssayCheap.com

If you want to get a full essay, visit our page: cheap essay

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.